Politiker och revyartist

Agneta Gille riksdagsledamot för Socialdemokraterna spelar revy med Vaksala Ord, sina tidigare arbetskamrater.

Vaksala Ord bildades 1987 av barnomsorgspersonal i Vaksala kommundel.
Under många år underhöll Vaksala Ord på kommundelsfesten för Vaksala kommundel. Efter det har Vaksala Ord spelat en ny revy varje år, 6-8 föreställningar/år.

Syftet är att roa sig själva och andra
Texterna, som skrivs av föreningens ordförande Agnes Lindström är ofta vardagsfilosofiska och har en hög igenkänningsfaktor. Från publiken har ofta responsen "glädje" framförts, Vaksala Ord gör publiken glad och får människor att må gott. Vaksala Ord bjuder på sig själva. Där det finns brister i proffsighet uppvägs det av spel och sångglädje! Till sin hjälp har Vaksala Ord fyra skickliga musiker under ledning av kapellmästare Örjan Englund.

Agneta Gille har varit medlem från starten 1987 och deltar i sångnummer men hennes främsta uppgift är att vara konferencier. För första gången gör nu Vaksala Ord sin nya föreställning på Uppsala Konsert o Kongress.

Affisch.pdf

Sidan uppdaterades senast: 2009-02-02 10:07