Thomas Bodström i Tierp: 100 000 nya jobb och utbildningsplatser

Thomas Bodström presenterade Socialdemokraterna Vårbudgetmotion i Tierp. Han började med att samtala med ett 60-tal elever som går ut gymnasiet på Högbergsskolan i vår.

Investeringar i fler utbildningsplatser, tydliga satsning på kommuner och landsting och en rättvis fördelningspolitik är delar i det Socialdemokratiska budgetalternativet.

Besöket på Högbergsskolan i Tierp var uppskattat av elever och lärare. Frågorna från eleverna handlade i första hand om fildelning där en del av ungdomarna tyckte att det borde vara lagligt. Andra saker man pratade om, var straff för olika brott, många av eleverna trodde att vi har korta straff i Sverige. Thomas redogjorde för att våra straff ligger på medel i Europa.

Thomas träffade också personal på Arbetsförmedlingen. De känner att framtiden ser svår ut med många som blir arbetslösa, det blir en omöjlig situation när regeringen inte satsar på utbildning för de som står utanför. Thomas tydliggjorde skillnaderna i politiken. Socialdemokraterna vill investera oss ur krisen, inte som regeringen tafatt titta på och hoppas att det vänder.

Sidan uppdaterades senast: 2009-05-04 10:57

TopGallery