Framtidsdag 2009

Vi bjuder in till spännande framtidsdiskussioner kring hur arbetarrörelsen ska utforma sin politik för att möta framtidens utmaningar. I år har vi JOBBEN som huvudtema och kopplar ihop det med våra kongressförberedelser.

Gör som Thomas Östros, Marlene Burwick, IF Metalls ordförande Stefan Löwén, Malin Gawell författare till boken "Samhällets entreprenörer", Sven-Erik Österberg och många fler. Kom på Framtidsdagen!

Lördagen den 17 oktober är det återigen dags för den populära framtidsdagen som arrangeras av Socialdemokraterna tillsammans med ABF, SSU och LO.

Våra kongressombud kommer att ta med sig resonemangen till kongressarbetet som bland annat ska leda fram till att vi fastställer politiska riktlinjer som vi sedan går till val på 2010. I det arbetet krävs det att vi är många som deltar med tankar, idéer, visioner och konkreta förslag. I det arbetet behövs du!

Välkommen till debatt och dialog kring jobbkrisen och jobbpolitik! Framtidsdagen är öppen för alla intresserade. Forskare, opinionsbildare och företrädare för partiet och fackföreningsrörelsen medverkar.

Anmälan: anmalan.sap@abf.se

Plats: Linnéskolan, Västra Strandgatan 11, Uppsala

Ramprogram
13.00-13.50 Välkomna till framtidsdagen, Thomas Östros och Agneta Gille
Jonas Olofsson, forskare inom arbetsmarknadspolitik och författare till boken ”Utbildningsvägen – vart leder den?”

14.00-15.30 Tre parallella seminarier

15.30-16.00 Fika

16.00-17.30 Tre parallella seminarier

17.40-18.30 Socialdemokratisk arbetslinje – hur återupprättar vi en aktiv arbetsmarknadspolitik? Sven-Erik Österberg