Maktskolan 2012

Maktskolan vänder sig främst till dig som har ett förtroendeuppdrag för Socialdemokraterna och är ett tillfälle att träffa andra kvinnor för att tillsammans utvecklas och stärkas i ditt uppdrag. Med utgångspunkt i olika teman vrider och vänder vi på begreppet makt.

Del 1: Tisdag den 9 oktober

Susanne Andersson, förbundssekreterare för S-kvinnor, och Marianne Carlström, S-kvinna och före detta riksdagsledamot, medverkar och pratar om härskartekniker, makt och varför S-kvinnor behövs.

Del 2: Torsdag den 8 november

Wanja Lundby-Wedin medverkar på temat ledarskap.

Del 3: Måndag den 3 december

Vi pratar om hur man kan påverka genom alternativa mötesformer. Medverkar gör Cecilia Elmqvist, före detta process- och utbildningsansvarig på LSU och författare till böcker om mötesmetoder och idéburet ledarskap.

Alla träffar äger rum på Kvinnofolkhögskolan, Första Långgatan 28B (ingång från Masthuggstorget). Vi börjar klockan 18.00 och håller på till klockan 21.00. Maktskolan är tänkt att vara en sammanhängande utbildning varför vi helst ser att du kan medverka vid alla de tre tillfällena. Anmälan görs till skvinnagbg@gmail.com senast en vecka innan respektive tillfälle.

Sidan uppdaterades senast: 2012-10-15 22:51