Heltid helt enkelt

Idag arbetar var tredje kvinna, jämfört med var tionde man, deltid. Med en ny röd-grön majoritet i Sveriges kommuner och landsting (SKL) kan Socialdemokraternas löfte om att göra heltid till norm bli verklighet. Det är dags för heltid helt enkelt!

Vykort Heltid

Totalt beräknas 200 000 personer, främst kvinnor, arbeta ofrivillig deltid. Rätt till heltid är en viktig jämställldhetsfråga! Socialdemokraterna har föreslagit att rätt till heltid ska skrivas in som norm i de centrala kollektivavtalen för kommuner och landsting och att frågan om delade turer ska lösas i samma förhandlingar.

Hjälp oss att driva på så det blir verklighet. Gilla vår kampanjsida på Facebook: www.facebook.com/heltidheltenkelt. I sociala medier använder vi hashtag #heltidheltenkelt

Manifestera för heltider lokalt. Beställ vårt kampanjvykort via maria.granstrom@s-kvinnor.se. Granska även din kommun genom att använda vårt besiktningsunderlag.

Sidan uppdaterades senast: 2015-10-01 14:22