Lisas hus

”Kvinnoförbundet för Lisa var mer än ett uppdrag, det blev också i många stycken hennes familj som hon levde intensivt med, i med- och motgång."

Så skrev Maj-Lis Lööw till minne av Lisa Mattson vid hennes bortgång.

Lisa Mattson lämnade inte bara ett mer jämställt samhälle efter sig, utan också en stuga, idag kallad "Lisas hus".

Lisas Hus ligger på Bohus Malmön i mellersta Bohuslän (norr om Lysekil, sydost om Kungshamn/Smögen). Huset ingår i ett område med envånings fritidshus. På cirka tio minuters gångväg finns öns centrum med affär, kyrka, ett par sommarrestauranger och småbåtshamn. Och det är ungefär lika långt till en sandstrand.

I huset finns en toalett med dusch, allrum med barkök och öppen spis samt tre sovrum med sammanlagt sex bäddar och två extrabäddar.

Lisa Mattsons dröm
Lisa Mattson ville att hennes hus skulle komma till glädje. Enligt de regler som fastställts för uthyrning ska alla medlemmar ha chansen att någon gång få möjlighet att hyra stugan. Så passa på och gör det!Lisas hus Av hänsyn till allergiker får dock inga husdjur tas med till Lisas hus.

Vill ni hyra Lisas hus?
Då är det bra om du anger tre alternativa veckor som du är intresserad av att hyra. Vissa veckor är mer efterfrågade än andra.

Priser för att hyra Lisas hus:

Vecka 22-34     5 500:-

Övriga veckor   2 500:-

Helger               1 000:-

För mer information kontakta Kajsa Jansson på tfn. 08-700 27 46 eller e-post kajsa.jansson@s-kvinnor.se.

BILDER

Kök och matplats