Socialdemokraterna i Vaggeryds kommun

Valstugelotteriet: Vinnarna av våra valstugor är Nicholas Hillergård och Monica Andersson.

Vinnare i vår tävling ”S-kandidater i Vaggeryds kommun” blev Solveig Andersson, du vinner ett presentkort på 500 kr. Varmt grattis!

Några av våra kandidater till kommun, region och riksdag 2014

• Ska vi byta regering är det du eller aldrig. Se filmen ovan och hitta fler på Socialdemokraternas YouTube-kanal.

• Stefan Löfven talar i Almedalen den 29 juni! Läs mer om vad som händer under Almedalsveckan 2014.

• Ingen ung utan jobb - huvudparollen vid årets 1 maj.

• S-valsedlarna till höstens kommunalval är klara. Arbetarepartiet Socialdemokraterna i Skillingaryd, Vaggeryd och Hok har en gemensam lista. Tro och solidaritet (tidigare Broderskapsrörelsen) har en egen lista. Se de fastställda listorna här!

• S-politik gör skillnad i Vaggeryds kommun! Trots att alliansregeringen prioriterar skattesänkningar framför den gemensamma välfärden, så har vi genom en ansvarsfull politik lyckats genomföra stora satsningar på skola, vård och omsorg, skriver Kenth Williamsson och Benkt Johansson.

• Regeringen har misslyckats med skolan. Den internationella kunskapsmätningen PISA visar att de svenska resultaten har sjunkit dramatiskt och Sverige ligger nu under OECD-genomsnittet i alla ämnen. "Vi förlorar just nu det som gör oss stolta över Sverige" säger Thomas Strand, riksdagsman för Socialdemokraterna.

• Välkommen till våra öppna gruppmöten under 2014! Du hittar datumen i vår kalender eller genom att klicka här och få lite mer information.