Helena Salomonson ny kommunikationschef - Socialdemokraterna

Helena Salomonson blir S nya kommunikationschef

Från och med måndag tillträder Helena Salomonson rollen som ny kommunikationschef hos Socialdemokraterna och blir därmed den som ska styra partiets kommunikationsarbete under det kommande valåret.

Bild för -

- Vi kommer att gå in i en valrörelse där våra budgetsatsningar på välfärden står mot oppositionens skattesänkningar. Det ger oss bra förutsättningar att arbeta med skarpa kontraster i kommunikationen. Jag är övertygad om att alternativen i svensk politik kommer vara tydligare än på länge, säger Helena Salomonson.

Ledare med bred erfarenhet

Helena Salomonson kommer senast från en tjänst som politiskt sakkunnig på statsrådsberedningens samordningskansli. Tidigare har hon bland annat arbetat som vice vd med kommunikationsansvar på Riksteatern, varit ordförande för Ideell kulturallians och arbetat med statliga utredningar för kultur- och försvarsdepartementet.

- Med Helena som kommunikationschef får vi en van ledare som förstår politikens förutsättningar och hur man arbetar med kommunikation i en folkrörelse. Hon blir ytterligare en viktig pusselbit i vårt valvinnarmaskineri, konstaterar partiets kanslichef Lisa Hedin.

Peter Liljeros, 072-576 58 73, peter.liljeros@socialdemokraterna.se

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.