Nils Vikmång utsedd till valgeneral - Socialdemokraterna

Nils Vikmång utsedd till valgeneral

Socialdemokraternas verkställande utskott har valt att utse Nils Vikmång till valgeneral. Vikmång jobbar för närvarande som statssekreterare på statsrådsberedningen och kommer att påbörja sitt nya uppdrag den 1 augusti. Dessutom blir Lisa Hedin partiets nya kanslichef. Lisa Hedin har tidigare jobbat som chef för partiets kommunikationsavdelning.

Bild för -

- Jag är ser verkligen fram emot att leda Socialdemokraternas valrörelse. Mitt fokus ligger på skapa den bästa valorganisationen som snabbt kan agera i ett rörligt politiskt landskap, säger Nils Vikmång.

Nils Vikmång är en erfaren politiker och tjänsteman som jobbat för partiet på både lokal-, regional- och riksnivå, bland annat som politiskt sakkunnig för Persson-regeringen i skolfrågor.

Den senaste mandatperioden har Nils Vikmång verkat som statssekreterare på miljö- och energidepartementet och sedan 2016 som statssekreterare på statsrådsberedningen hos samordningsminister Ibrahim Baylan.

Läs en intervju med Nils Vikmång, Lisa Hedin och Lena Rådström Baastad på dn.se

Läs mer om Nils Vikmångs CV med mera på regeringen.se

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.