Riksdagen sa nej till en handlingskraftig regering - Socialdemokraterna

Riksdagen sa nej till en handlingskraftig regering

Idag röstade riksdagen om att utse Stefan Löfven till statsminister, det är tråkigt att man inte tog den möjligheten. Sverige behöver en handlingskraftig regering med brett stöd över blockgränsen, som håller populism och högerextremism borta från inflytande.

Sveriges riksdag

Vi ska, som alltid, fortsätta arbeta för ett Sverige med mer sammanhållning – och mindre klyftor. Ett Sverige där vi fortsätter att göra de välfärdssatsningar som behövs för en jämställd skola, fler anställda i vården, högre pensioner, fler i jobb och färre brott.

För oss Socialdemokrater står dörren öppen för att återuppta förhandlingarna med Centerpartiet, Liberalerna och Miljöpartiet för att ge Sverige en ny regering. Vi fortsätter att organisera oss, och arbeta som den starka folkrörelse vi är – genom att värva ännu fler medlemmar, och genom att fortsätta att möta människor i deras vardag, och prata om hur vi kan få ett slut på ojämlikheten och satsa mer på trygghet och gemenskap.

Vill du vara med och bidra i arbetet? Här är 3 enkla tips på vad du kan göra:

1. Sprid vårt budskap och diskutera politik med vänner, bekanta och kollegor. Fråga fler om de vill bli medlem i Socialdemokraterna så att vi blir ännu starkare!
  2. Följ och dela Stefan Löfvens jultal från Avesta när det sänds live på Socialdemokraternas Facebooksida nu på söndag den 16 december klockan 16.00.
  3. Skänk ett ekonomiskt bidrag! Swisha valfritt belopp – exempelvis 500, 200 eller 100 kronor – till 1236177976.
Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.