Socialdemokraterna och Tiden i seminarieserie om idéer för ett starkare samhälle - Socialdemokraterna

Socialdemokraterna startar nu en bred diskussion runt om i Sverige om vilka idéer som bygger det starka samhället.

Bild för -

Efter en intensiv valrörelse där S har värvat 15 000 nya medlemmar vill vi nu skapa förutsättningar för en fördjupad diskussion om hur vi bygger det starka samhället och därigenom ett tryggare Sverige.

Under veckan startar vår nationella idépolitiska seminarieserie i samarbete med Tankesmedjan Tiden. Först ut är Norrköping på torsdag 15/11 där Tomas Eneroth deltar tillsammans med en namnkunnig panel, följt av Malmö med Margot Wallström fredag den 16/11. I samband med att seminarieserien drar igång lanserar Socialdemokraterna också en ny studiecirkel på samma tema. Materialet finns att ta del av här.

Initiativen tar sin utgångspunkt i intervjuboken ”Det starka samhällets revansch” som gavs ut under valrörelsen. Boken finns att köpa här: socialdemokraterna.se/shop. I boken ”Det starka samhällets revansch” får fyra av socialdemokraternas främsta företrädare utveckla sina tankar om vad det starka samhället är för dem. I sitt Första maj-tal 2018 angav Stefan Löfven riktningen för svensk socialdemokrati under kommande decennium. Han satte ord på sin vision för socialdemokratins samhällsbygge – ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige.

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.