Samordningskansli för Liberalerna inrättas i Regeringskansliet - Socialdemokraterna

Samordningskansli för Liberalerna inrättas i Regeringskansliet

I augusti inrättas ett samordningskansli för Liberalerna i Regeringskansliet. Kansliet kommer att bestå av fem medarbetare från Liberalerna och arbeta med genomförandet av Januariavtalet.

Stefan Löfven under arbetsmöte på Rosenbad

Samordningskansliet inrättas för att underlätta arbetet med att genomföra de 73 punkterna i Januariavtalet mellan Socialdemokraterna, Centerpartiet, Liberalerna och Miljöpartiet. Organisatoriskt kommer kansliet att inrättas i Statsrådsberedningen. Kansliet kommer att bestå av totalt fem politiskt anställda från Liberalerna.

Under förhandlingen av Januariavtalet förhandlades en möjlighet för Centerpartiet och Liberalerna att ha egna politiskt anställda i Regeringskansliet fram. Liberalerna har nu meddelat att man som en del i genomförandet av Januariavtalet önskar politiskt anställda i Regeringskansliet.

Kansliet påbörjar sitt arbete den 15 augusti. Det kommer att verka under den tid som samarbetet kring Januariavtalet pågår.

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.