Stefan Löfven reser i sommar-Sverige - Socialdemokraterna

Stefan Löfvens sommarresa 2019

I år väljer Stefan Löfven än en gång att avstå Almedalsveckan och istället möta folk som sällan träffar politiker – och aldrig skulle besöka en politikervecka. Bland annat reser partiordföranden till orter i Halland, Skaraborg, Östergötland och Värmland.

Bild för -

Vi socialdemokrater vet att det som ofta beskrivs som en konflikt mellan stad och land i grunden är klassklyftor och ojämlika livsmöjligheter beroende på var du bor. Därför kan lösningarna inte bara gå ut på riktade satsningar som bredbandsutbyggnad och regionala projekt – utan skapandet av ett starkare samhälle i sin helhet, som har kraft att säkra välfärd och jämlika livschanser i hela landet, från barndom till ålderdom.

Därför kommer Stefan Löfven i år besöka allt från unga sommarjobbare till hemtjänst och äldreboende, för att diskutera hur samhället behöver stärkas för att skapa godare möjligheter att bo i hela landet - under hela livet.

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.