• Stor vinst för svenska löntagare

2019-12-12 En historisk dag. Svenska löner och villkor ska gälla på svenska vägar. Idag blev det klart om nya regler som ska skapa ordning och reda på vägarna för lastbilschaufförer och konkurrens på lika villkor för åkerierna.
  • Fler möjligheter till husrannsakan för att förhindra skjutningar och sprängningar

2019-12-10 Skjutningar och sprängningar är ett stort problem och måste minska. Gängens våld påverkar hela samhället. För att kunna söka efter skjutvapen och sprängämnen i kriminella miljöer vill Socialdemokraterna ge polisen mer möjligheter till husrannsakan.
  • Stefan Löfven jultalar i Visby

2019-12-08 Söndagen den 15 december jultalar partiordförande och statsminister Stefan Löfven i S:t Nicolai kyrkoruin i Visby.
  • Högre resultat i svensk skola

2019-12-03 I dag presenterades resultaten den stora PISA-studien. Resultaten visar att kunskapsresultaten ökar i samtliga kunskapsområden, läsförståelse, matematik och naturvetenskap. Uppgången i PISA beror inte på någon slump – utan på hårt arbete från lärare och elever och stora satsningar på att stärka undervisningen i skolan av den socialdemokratiskt ledda regeringen.
  • Nya regler gällande eget boende för asylsökande (EBO)

2019-11-27 Idag röstade riksdagen ja till en förändring av den så kallade EBO-lagen. Förändringen syftar till att få fler asylsökande att bosätta sig där det finns bättre möjligheter till snabb integration. Förslagen röstades igenom av en majoritet bestående av Socialdemokraterna, Miljöpartiet, Centerpartiet och Liberalerna.
  • Idag går 546 nya poliser till jobbet

2019-11-25 Sverige ska vara ett tryggt land för alla. Att öka tryggheten i samhället är en av socialdemokratins viktigaste prioriteringar. En viktig del är att polisen ska bli 10 000 fler. Idag börjar 546 nya poliser.
  • Stefan Löfven åker på inrikesturné

2019-11-17 Under veckan ger sig partiordföranden och statsminister Stefan Löfven ut på en inrikesturné genom Skaraborg, Västra Götaland, Halland och Kronoberg.
  • Fler barn ska få stöd, innan det går snett!

2019-11-15 I kampen mot gängkriminaliteten behövs förebyggande insatser, innan det går snett. Nu tar Socialdemokraterna vidare ännu en punkt i kampen mot gängkriminaliteten. Att Socialtjänsten ska får större möjlighet att göra insatser, även utan samtycke.
  • Vi agerar mot våldet!

2019-11-15 Gängkriminaliteten och det dödliga våldet ska bort från Sveriges gator. Det är Socialdemokraternas fokus. Det görs med fler poliser, hårdare tag mot brotten och mer förebyggande arbete. Se arbetet nedan!
  • Inget barn ska mista sitt liv på grund av gängvåldet!

2019-11-11 Det som hände i helgen ska inte ske. Ingen ska behöva uppleva denna grymhet som våldet av de gängkriminella innebär. Det gör oss arga och ledsna, men också fast beslutna att aldrig backa mot gängkriminaliteten. Gängen ska knäckas, med hela samhällets kraft.