Aktuellt - Socialdemokraterna

"De samtal som förts mellan Socialdemokraterna, Centerpartiet, Liberalerna och Miljöpartiet har resulterat i ett utkast till överenskommelse för att ta ansvar för Sverige. Nu pågår demokratiska processer inom partierna inför att samtliga partiledare ska samtala med talmannen på måndag. Vi socialdemokrater anser att en överenskommelse mellan våra partier skulle värna demokratin och skulle ta Sverige framåt genom att genomföra nödvändiga reformer", säger Stefan Löfven (S).

Här finns "Utkast till sakpolitisk överenskommelse mellan Socialdemokraterna, Centerpartiet, Liberalerna och Miljöpartiet de gröna" ____________________________________________________________________ Foto: Camilla Svensk/Sveriges riksdag

LSS-utredningen klar – Kristina Nilsson kommenterar

Idag har LSS-utredningen lämnat sitt förslag till övergångsregeringen. Kristina Nilsson, gruppledare för Socialdemokraterna i socialutskottet, kommenterar.

"Vill se en tydligare och mer förutsägbar lag, som ger större trygghet" – För Socialdemokraterna är det viktigt att alla som har behov av stöd ska få det, att den som har behov av hjälp med andning och sondmatning måste kunna få det. Barns rätt ska vara tydlig i en ny LSS-lagstiftning. Vi vill se en tydligare och mer förutsägbar lag, som ger större trygghet. Med de glasögonen kommer jag nu att läsa utredningens förslag. – Utredningen har pågått länge och det är ett gediget arbete. Jag kommer...

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.