Påbyggnad ledarskapsutbildning

Påbyggnadskurserna för ledarskapsutbildningarna arrangeras av Partistyrelsens kansli, och anmälan görs på anmälningslänkarna nedan.

Påbyggnad för dig som leder partivänner

Utbildningen bygger på upplevelsebaserat och verklighetsförankrat lärande som utgår från din egen verksamhet och dina unika erfarenheter. Utifrån dina egna personliga förutsättningar kommer du att få hjälp med att utveckla din ledarstil och dina styrkor tillsammans med andra – både teoretiskt och praktiskt. Utbildningen genomförs årligen.

Vill du gå den här utbildningen, anmälan sker till Partistyrelsens kansli - Länk till anmälanlänk till annan webbplats

Avancerad för sig som är ledande nationell, regional eller lokal företrädare.

Denna utbildning vänder sig till som har fungerat länge som företrädare i eller åt vårt parti, såsom ledamot i partistyrelsen, gruppledare i riksdagen, eller är ett erfaret kommunal- regional- och oppositionsråd. Syftet är att ge insikter, metoder och verktyg de behöver för att utifrån en gemensam värdegrund och ett hållbart ledarskap leda samhällsförändring.

Utbildningen genomförs en gång per mandatperiod.