Samtala och lyssna med Socialdemokraterna!

Ibland bjuder vi in till öppna möten där du, oavsett vem du är, kan ställa frågor och samtala om politiken. En del driver poddar och ofta har våra förträdare livesändningar i sociala medier där du får veta mer om det politikområde som intresserar dig och har möjlighet att ställa frågor. Här hittar du länkarna, kan se livesändningarna och får tips om kommande händelser.

En kväll för klimatet

Missade du en kväll för klimatet? Se hela sändningen med alla samtal om Socialdemokratisk klimatpolitik på Youtube.

Hur skapar vi ett mer rättvist och jämlikt samhälle?

Årets ekonomisk-politiska seminarie modererades av Katrine Marcal och kan ses i efterhand.

Vad händer med sjukförsäkringen?

Ardalan Shekarabi i samtal om sjukförsäkringen och vad som måste förbättras.

Norrbottenskarlar

Norrbottenskarlar är en podd om jämställdhet och maskulinitet. Vi är män som pratar med män om att vara man. Tiden har kommit för män att börja prata med varandra om normer, förväntningar, känslor och annat viktigt som män alltför ofta väljer bort att prata om. Podden ger utrymme för personliga berättelser från våra gäster som alla är män med koppling till Norrbotten, verksamma inom olika områden.

Podden görs av:
Fredrik Lundh Sammeli och Linus Sköld, båda riksdagsledamöter från Norrbotten.

norrbottenskarlar podd
skola och politik podd

Skola och politik

En podd om utbildningspolitik och krokiga livsresor. Vi siktar på nyfikna och engagerade samtal med intressanta gäster.

Podden görs av:
Roza Güclü Hedin och Linus Sköld, båda riksdagsledamöter i utbildningsutskottet.

Riksdagspodden

En podd om politik på alla håll och kanter. Tillsammans med gäster undersöker riksdagsledamot Eva Lindh frågor som föräldraskap inom politiken, roller och värderingar och kommunpolitik i kris.

Riksdagsledamot Eva Lindh.

riksdagspodd
Mikael Damberg 2019

Morgan Johansson pratar med Johan Hassel om Socialdemokraternas migrationspolitik.

Johan Hassel redde ut kring vad är vad i migrationspolitiken och vad är det Socialdemokraterna vill och tänker egentligen? Se Johans samtal med Morgan Johansson på Youtube.

Lena hallengren

Lenas livesamtal varje tisdag

Varje tisdag har Lena Rådström Baastad ett lunchsamtal med en intressant person på facebook, som Margot Wallström, Ulla Löfven eller Morgan Johansson. Följ henne för att inte missa intressanta personer. Samtalen går även att se i efterhand.

iglive

Häng med i aktuella frågor i live på Facebook och Instagram

På Socialdemokraternas kanaler kan du som är intresserad av politik ta del av våra live-sändningar som rör aktuella frågor. Lyssna på frågor du brinner för, ställ frågor och kommentera.

Röda fanor på första maj.

Bli medlem

Att vara medlem i Socialdemokraterna är att påverka ditt lokala samhälle och politiken i Sverige. Genom att gå från väljare till medlem gör du ett aktivt val för välfärd och ett starkare samhälle.

Läs mer om vad det innebär att bli medlem under våra medlemssidor.

ENGAGERA DIG

Det finns flera sätt att engagera sig för ett starkare samhälle. Var med i vår folkrörelse på det sätt som passar dig bäst.