Tobias Baudin föreslås av valberedningen som ny partisekreterare för Socialdemokraterna

Socialdemokraternas valberedning föreslår Tobias Baudin som ny partisekreterare för det socialdemokratiska arbetarepartiet. Det meddelade valberedningens sammankallande Elvy Söderström på en pressträff tisdagen 12 oktober. Information och valberedningens motivering har skickats till partiets medlemmar.

”Tobias Baudin är en politiskt engagerad folkrörelsemänniska. Han är en mycket driven och engagerande ledare som kännetecknas av en vilja till förändring och en förmåga att få med sig många i det arbetet. Tobias Baudin vill förstärka, förnya och utveckla partiorganisationen och framtidens folkrörelse så att fler väljer att bli medlemmar i partiet och tillsammans forma en politik för framtiden.”

Läs hela motiveringen här: https://www.socialdemokraterna.se/nyheter/nyheter/2021-10-12-tobias-baudin-foreslas-av-valberedningen-som-ny-partisekreterare-for-socialdemokraterna Länk till annan webbplats.

Valberedningen har frågat Tobias Baudin om han vill axla rollen som Socialdemokraternas partisekreterare och han har tackat ja.

Under pressträffen sa Tobias Baudin:

"Det är så himla hedrande och häftigt att bli nominerad till partisekreterare för vårt fantastiska parti."

”Det är min övertygelse att det krävs både en stark fackföreningsrörelse och ett starkt socialdemokratiskt parti för att bygga ett bättre och rättvisare Sverige.”

”Jag ska nöta järnvägsräls som bara den och prata med människor i hela landet.”

"Sverige ska framåt, vi kan bättre. Så om kongressen vill är jag redo att axla ansvaret. Och det kommer bli förbaskat roligt!"

Socialdemokraternas medlemmar tar ställning till valberedningens förslag under partikongressen som pågår den 3 till 7 november i Göteborg.

Presskontakter:

För Socialdemokraterna - tel: 08 - 700 26 83, mejl: press@socialdemokraterna.se

För Elvy Söderström: Johanna Kvist, johanna.kvist@socialdemokrterna.se, +46 73 092 72 64

För Tobias Baudin: Julia Grabe, 073-842 05 28, julia.grabe@kommunal.se

Uppdaterades senaste: