Gå till innehåll

Markera en text för att lyssna och översätta vid avsnittet eller klicka direkt på lyssna.

Hur använder jag verktyget?

Lyssna

Klicka på "Lyssna" för att läsa upp sidans innehåll. Du kan även markera ett avsnitt för att få det uppläst.

Översätt

Översätt text och få den uppläst på ett annat språk. Markera texten och välj ”Översättning” vid avsnittet.

Hjälpmedel

Genom att aktivera vårt inbyggda hjälpmedel kan du:

• Lyssna på hela sidor eller markera avsnitt
  • Översätt valda delar till olika språk

NYHET

En ny social bostadspolitik

Idag presenteras den nya fristående rapporten "En ny social bostadspolitik" som tagits fram på initiativ av Socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad. Du hittar rapporten längre ner på sidan.

Ska bidra till långsiktig politikutveckling

Den socialdemokratiska expertgruppen för en ny social bostadspolitik tillsattes våren 2017. Det skedde på initiativ av socialdemokraternas partisekreterare Lena Rådström Baastad.

Uppdraget som partisekreteraren formulerade var av lång­siktig karaktär. Arbetsgruppen skulle med ett fritt mandat analysera förutsättningarna för en långsiktig ”ny social bostadspolitik”. Perspektivet var således inte i första hand dagspolitiskt. Än mindre hade det till syfte att lägga en bostadspolitisk platt­form inför valet 2018.

Arbetsgruppen skulle se bortom parti­ets dagspolitiska ståndpunkter och snarare bidra till partiets långsiktiga politikutveckling.

Ladda ner rapporten (PDF) Pdf, 4.5 MB.

Uppdaterades senast: