Höstkampanj 2018 - Var med och bygg ett starkare samhälle

Nu startar Socialdemokraternas höstkampanj! Denna gång under parollen ”Var med och bygg ett starkare samhälle”. Målet är att möta och samtala med människor om hur vi bygger det starka samhället – samt att värva 1 000 nya medlemmar. Delta i kampanjen du också!

Vill du vara med och kampanja för ett starkare samhälle?

Bli medlem i Socialdemokraterna Öppnas i nytt fönster.!

Redan medlem? Kontakta ditt partidistrikt Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Så vill vi göra Sverige tryggare

Även om Sverige på många sätt är fantastiskt så har vi problem. Klyftor, segregation, ojämlikhet och otrygg­het håller människor tillbaka. Många oroar sig för att samhället inte ska finnas där för dem när de behöver det. Det kan vi socialdemokrater aldrig acceptera. Vi måste tillsammans ta ansvar för Sverige.

Därför vill vi:

• Höja pensionerna – med upp till 600 kr för dem med de lägsta pensionerna, och vi vill dessutom avskaffa pensionärsskatten.
  • Förbättra sjukvården – vårdköerna ska bort och du ska få bra vård var i Sverige du än bor. Skapa fler jobb – vi vill skapa fler jobb i hela landet, med schyssta villkor och löner som går att leva på.
  • Bekämpa brotten och brottens orsaker – vi vill bekämpa både brotten och dess orsaker lika kompromisslöst.
  • Införa familjeveckan – vi vill ge dig som jobbar och har barn mellan 4 och 16 år en veckas extra ledighet.
  • Samarbeta över blockgränsen – Sverige måste fortsätta att styras på ett ansvarsfullt sätt. Därför behövs mer samarbete mellan riksdagens anständiga partier.

Så bygger vi ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige. För oss går det före skattesänkningar för dem som redan har mest. Håller du med? Bli medlem!