Nedrustning - Socialdemokraterna

Nedrustning

Nedrustning för en fredligare värld

Vi socialdemokrater vill fortsätta driva den internationella nedrustningsfrågan och arbeta för en global kärnvapennedrustning. Diplomati måste alltid vara den första försvarslinjen.

Socialdemokraterna vill:

• att Sverige fortsätter att arbeta för global nedrustning
  • att Sverige fortsätter arbeta för en global kärnvapennedrustning
  • att Sverige fortsätter vara en stark röst för internationell diplomati.
Portrait of representative Utrikesminister Margot Wallström

Håller du med?

Vi ska vara en stark röst för nedrustning i världen

Sverige har en lång och stolt tradition av att förvalta i nedrustningsfrågorna. Kraftfulla röster för nedrustning, icke-spridning och rustningskontroll behövs. Socialdemokraterna vill att Sverige på ett konstruktivt och realistiskt sätt driver frågan global nedrustning och global kärnvapennedrustning. Sverige bör aktivt driva dessa frågor i samråd med likasinnade stater inom FN.

Uppdaterades senast: 21 februari 2018