Nedrustning - Socialdemokraterna

Nedrustning

Nedrustning för en fredligare värld

Vi socialdemokrater vill fortsätta driva den internationella nedrustningsfrågan och arbeta för en global kärnvapennedrustning. Diplomati måste alltid vara den första försvarslinjen.

Socialdemokraterna vill:

• att Sverige fortsätter att arbeta för global nedrustning
  • att Sverige fortsätter arbeta för en global kärnvapennedrustning
  • att Sverige fortsätter vara en stark röst för internationell diplomati.
Portrait of representative Utrikesminister Margot Wallström

Håller du med?

Vi ska vara en stark röst för nedrustning i världen

Sverige har en lång och stolt tradition av att förvalta i nedrustningsfrågorna. Kraftfulla röster för nedrustning, icke-spridning och rustningskontroll behövs. Socialdemokraterna vill att Sverige på ett konstruktivt och realistiskt sätt driver frågan global nedrustning och global kärnvapennedrustning. Sverige bör aktivt driva dessa frågor samråd med likasinnade stater inom FN.

Uppdaterades senast: 21 februari 2018