Säkerhetspolitik - Socialdemokraterna

Säkerhetspolitik

Vilken politik krävs för att vi ska känna oss trygga? Det är en paradoxal tid vi lever i. Människan har större möjligheter än någonsin tidigare. Rikedomarna ökar och allt fler länder går från fattigdom till välstånd. Världen öppnar sig när kommunikationerna utvecklas och blir tillgängliga för fler. Alla samhällen är på väg att bli mångkulturella. Internet suddar ut geografiska gränser och knyter band mellan människor som var omöjliga för bara 20 år sedan. Samtidigt är utmaningarna fler, liksom hoten.

Därför krävs det en ny diskussion om den globala såväl som den svenska säkerhetspolitiken. Om dess förändrade förutsättningar och vilka vägval politiken står inför.

Materialet tar upp några viktiga aspekter av säkerhetspolitiken och det går att under en kväll läsa delar av det och diskutera några av de ämnen som behandlas.
Det går förstås också att lägga till flera möten och ta upp fler eller alla av de frågor som behandlas.

Vi hoppas att du vill vara med i samtalet.

Utbildningsmaterial:

Studiematerial för Säkerhetspolitik - hittar du här >>

Vill du gå den här utbildningen så kontakta ditt partidistrikt - kontaktuppgifter finns här

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.