Rösta för att starkt försvar av Europa mot Putin

Det rasar ett krig i Europa. Att Ukraina får ökat stöd och kan stå upp mot Putin är avgörande för Sveriges säkerhet. När högerpopulistiska partier runt om i Europa tvekar och kritiserar stödet spelar det Ryssland i händerna.

Ukraina krigar just nu om rätten att själva få rösta om sin framtid.

Att rösta är en liten och väldigt enkel grej alla över 18 kan göra för att påverka EU och Sveriges framtid.

Rösta för ett EU som gör mer för miljö och klimat

Klimatet har inga gränser och mycket är svårt för ett litet land som Sverige att göra själva. Men tillsammans kan EU vara en stor global kraft som går före och sänker klimatutsläpp och värnar vår vackra miljö.

Rösta för att hålla högerextrema borta från makten

Prognoserna säger att högerextrema kan öka i valet runt om i Europa. Ledaren för den största partigruppen EPP där Moderaterna ingår håller dörren öppen för att samarbeta med dessa partigrupper. Socialdemokraterna är största politiska motkraften och hur det går för oss kan göra skillnad för Europas framtid.

Att inte rösta är att ge bort sin röst till någon annan.

Det är hemligt vad du röstar på men att du röstat är offentligt. Se till att det står att du gick dit!

Rösta för att Sverige inte ska bli fattigare

Sverige har blivit fattigare de senaste åren. Det syns i plånböcker, i nedskärningar i välfärden och nu med stigande arbetslöshet. Men det behöver inte vara så! Vi vill att EU investerar för fler nya jobb och nya industrier. Svenska kollektivavtal ska gälla och vi ska inte konkurrera med låga löner.