Här är vårt valmanifest till EU-valet 2019 - Socialdemokraterna

Här är vårt valmanifest till EU-valet 2019

Om mindre än två veckor går Europa till val. Då avgörs hur EU ska styras de kommande åren, och det är mycket som står på spel. Nu har Socialdemokraterna presenterat sitt valmanifest.

Bild för -

- Vi socialdemokrater vill se ett EU som aldrig någonsin kompromissar om människors lika värde, som skapar jobb och ekonomisk tillväxt. Vi vet vad som kan ske i ett splittrat och hatiskt Europa. Dit ska vi aldrig igen. EU skapades som ett motgift mot extremism – som ett samarbete för demokrati, välstånd, fred och frihet. I dag behövs det samarbetet mer än någonsin, säger Stefan Löfven.

I valmanifestet redogörs för de prioriterade politikområden partiet går till val på. Totalt redovisas ett 40-tal förslag inom följande fyra områden:

• Ett Europa som försvarar demokratin
  • Ett Europa som skapar fler och trygga jobb
  • Ett Europa som går före i kampen mot klimathotet
  • Ett Europa som är en stark global aktör i en orolig tid.

- Vi vill se ett EU som är bra för vanligt folk och som tar itu med de stora framtidsfrågor som inget land kan lösa på egen hand. Vi behöver ett Europa som försvarar demokratin, bekämpar klimathotet och står upp för schyssta jobb och villkor, säger Heléne Fritzon, Socialdemokraternas toppkandidat i EU-valet.

Läs hela valmanifestet här >>

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.