Fyra erfarna socialdemokrater tar täten i valrörelsen

Nu startar Socialdemokraterna en landsomfattande kampanj om det starka samhället. Samtidigt presenterar vi fyra populära och erfarna socialdemokrater som har ett särskilt ansvar att lyfta budskapen hela vägen fram till valet.

Socialdemokraternas vallokomotiv

I dag presenterar Socialdemokraterna våra fyra vallokomotiv: Stefan Löfven, Magdalena Andersson, Peter Hultqvist och Margot Wallström. De är några av våra mest välkända och populära företrädare som alla har lång politisk erfarenhet. Dessa fyra har fått partiets uppdrag att samla stöd för att återuppbygga det starka samhället och kommer under valrörelsen att synas i fler frågor än vad vi är vana vid.

Vår landsomfattande kampanj

Socialdemokraterna går till val på att bygga ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige. I dag startar vi vår kampanj om det starka samhället som kommer att synas runt om i hela landet. Det starka samhället handlar om en sjukvård som finns där när du behöver den, en skola där alla barn får bättre kunskaper, mer pengar i plånboken för pensionärer och kraftfulla insatser mot brottslighet.

Valet i höst blir en folkomröstning om den svenska välfärden. Vägvalet står mellan investeringar i ett starkare och tryggare samhälle, eller skattesänkningar med svagare välfärd som följd.