Press - Socialdemokraterna

Bild för -

Pressjour 070 - 267 66 66 eller press@socialdemokraterna.se

OBS! Detta är en vidarekopplad telefon och det går därför ej att skicka sms till detta nummer.

Gör du ett skolarbete eller har allmänna frågor eller synpunkter?

Gå då vidare till vår sida för skolarbeten eller till vårt frågeformulär

Riksdagsgruppen och partistyrelsens kansli

Kontaktuppgifter till riksdagsgruppen och partistyrelsens kansli

Statsråd och regering

Kontaktuppgifter till pressekreterare hos statsråd och regering

Du hittar våra pressmeddelanden i vårt pressrum på tt.se

Bild för -

Grafisk valprofil 2018

Valprofil och logotyper 2018.zip (zip, 18,96 MB)

Under valrörelsen 2018 jobbar vi med en speciellt framtagen grafisk kampanjprofil för vår kommunikation. Den kommer att tillämpas parallellt med vår vanliga grundprofil från och med 1 maj 2018, och appliceras på allt valkampanj-material vi tar fram till valet, både digitalt och tryckt. Men det betyder inte att vi måste ersätta allt som vi gjort tidigare i grundformen. Den nya kampanjprofilen fungerar väl ihop med befintliga formgivna produkter med lång livslängd så som valarbetarkläder, tält, hemsidor mm. Dock så kan vi inte distribuera det nya typsnittet, Kapra neue, här på grund av licensfrågor. Det kommer istället att fördelas via partidistrikten. Eller så kan du kontakta Petra Axelsson på partistyrelsens kansli. I dokumentet ovan hittar du allt du behöver för den grafiska kampanjprofilen, så som färgkoder, logotyper, och instruktioner för hur kampanjprofilen ska användas. Nedan kan du ladda ned allt du behöver för vår grundprofil, så som manual, färgkoder, logotyper etc. Lokala varianter av logotypen kan genereras i kampanjverktyget. På lokalt och regionalt material ska lokal avsändare användas.

Fler fria pressbilder finns på vårt flickr-konto. Albumet fylls kontinuerligt på med bilder på företrädare från stora mediehändelser.

För pressbilderna gäller

• Bilderna får användas i icke kommersiella sammanhang.
  • Fotografens namn ska alltid anges.
  • Bilden får inte förändras utan tillstånd från fotograf eller Socialdemokraterna.
  • På Socialdemokraternas flickr-konto finns bilder som får användas i icke-kommersiella sammanhang om fotografens namn uppges och bilderna inte förändras. Med icke kommersiellt menas användning av bilderna i ideellt syfte. Detta inkluderar användning inom Socialdemokraterna och dess sidoorganisationer.
  • Letar du redaktionella bilder för publicering i vinstdrivande tidning, nätupplaga etc så faller detta under kommersiell användning. Då behöver du ta kontakt med fotografen personligen för att få tillstånd att använda bilderna. Fotografens namn anges under respektive bild på flickr. Flickr-bilderna går under Creative Commons-rättigheter.

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.