Delta i valkampanjen - Socialdemokraterna

Delta i valkampanjen

Knacka dörr – redan ikväll eller innan vallokalerna stänger!

Det mest effektiva sättet att påverka valresultatet i EU-valet är att få fler socialdemokrater att faktiskt gå och rösta. I EU-val är valdeltagandet lägre än i Riksdagsval. Det gör att det finns många Socialdemokrater som inte röstar på söndag. Dessa måste uppmanas att rösta och det gör vi enklast genom att knacka dörr i områden där vi vet att denna målgrupp bor. Att knacka dörr är roligt för gänget som knackar – och uppskattat hos de väljare som får besök.

För att delta i kampanjen kontakta din lokala partiorganisation. Du kan få hjälp med kontaktuppgifter från ditt partidistrikt: https://www.socialdemokraterna.se/vart-parti/hitta-ditt-distrikt/

Prata med en vän – kan göra hela skillnaden!

Många behöver uppmanas att rösta i EU-valet. Prata med vänner och bekanta, som du tror röstar på Socialdemokraterna, och påminn dem om att rösta i valet. Erbjud dem att gå och rösta tillsammans. Kanske känner du någon som behöver hjälp att ta sig till en vallokal. På www.val.se finns information om vallokaler (både för förtidsröstning och på valdagen).

Ta debatten på nätet!

Följ oss på Facebook och Instagram och dela vårt material, till exempel vår valfilm, så att fler nås av vårt budskap. Berätta för vänner varför du är socialdemokrat, skriv en positiv kommentar  i kommentarsfälten på våra inlägg.

Nu kan du även ändra din profilbild i sociala medier att du röstar på socialdemokraterna.

Bidra med en slant så vi kan nå fler med kampanjen!

Det kostar pengar att vinna val och varje extra krona gör stor skillnad. Swisha valfritt belopp till Kampfondens telefonnummer 1236177976 eller ge ett bidrag genom överföring till vårt Bankgirokonto 461-7791. Märk betalningen EU-val. Ekonomiskt bidrag gör att vi kan visa vår valfilm fler gånger eller annonsera i sociala medier.

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.