Det starka samhället - Socialdemokraterna

Det starka samhället

"Låt oss göra det kommande decenniet till det starka samhällets revansch!" Stefan Löfven angav, i talet på 1 maj 2018, riktningen för socialdemokratins kommande decennium. Han satte därmed ord på något många hade längtat efter – en långsiktig vision om vilket Sverige vi vill bygga. Detta är ett studiematerial för dig som vill diskutera grundläggande Socialdemokratiska värderingar och samhällsbygge.

Under de senaste decennierna har samhället försvagats. Allt fler oroar sig för att samhällets stöd inte finns där när de behöver den. Det skapar rädsla och otrygghet, något som demokratins motståndare utnyttjar.

I denna bok får Stefan Löfven i en essä samt Magdalena Andersson, Peter Hultqvist och Margot Wallström i intervjuer utveckla tankarna om det starka samhället.
De intervjuade fördjupar sig i några teman var där varje tema inleds med en introduktion som redaktörererna ansvarar för.

Det starka samhällets revansch handlar om att politiken måste kliva fram, med investeringar, samhällsansvar och jämlikhetsfokus.

Utbildningsmaterial:

Det starka samhällets revansch - antologi  hittar du här >>

Frågeställningar som kan användas som diskussionsmaterial hittar du här >>

Vill du gå den här utbildningen så kontakta ditt partidistrikt - kontaktuppgifter finns här

Maila det här citatet Måste vara en giltig e-postadress.